Sol og ball i Spania

J17 brukte høstferien i Spania, og kunne ta med seg en solid treningsuke, strandliv og sosialt påfyll i bagasjen hjem.

Fra mandag til søndag i høstferien, dro 37 jenter fra J17 på fotballeir til Salou. Sammen med jentene var det åtte trenere og foreldre som også tok turen. Målet med turen var å få til en sosial tur, spille fotball sammen og få en fin avslutning på sesongen.

Gjennom uken gjennomførte vi seks fotballøkter. Sammen med fotballtreninger, turer inn til Salou sentrum og Barcelona by, bading, strand og sosialt på kvelden, kan vel vi voksne si at turens mål ble nådd.

Mandag gikk til reising. Vi møtte opp på Gardemoen i våre røde hettegensere og satte oss på flyet til Barcelona. Med en kjapp mellomlanding i Kastrup, og et, for spillerne, overraskende møte med Sebastian Paulsen på Barcelona flyplass, ankom vi Cambrils Park, der vi skulle bo, på kvelden.

Tirsdag hadde vi våre første fotballøkter og vi brakte det hele igang med en dobbeløkt med fruktpause i mellom. Deretter kjørte vi fritid og beach før vi hadde sandvolleyballturnering på kvelden. (Lederlaget tok den seiren der, ja).

Onsdag hadde vi ny fotballøkt før vi kjørte fritid på stranden med ny sandvolleyballturnering.

Torsdag hadde vi internturnering på fotballøkten før vi satte oss på bussen og tok turen inn til Barcelona by. Noen av følget dro innom Camp Nou for en flott omvisning, mens resten dro videre inn til La Rambla for en intens to-timers shoppingrunde før vi avsluttet med middag.

Fredag kjørte vi trening før vi samlet gikk inn til Salou sentrum. Etter en 40 minutters gåtur til, tok vi bussen hjem igjen. Vi avsluttet kvelden på god gammeldags "Lunde-vis" og ga alle hyttene i oppdrag å lage underholdning på 10 minutter. Her leverte alle, og da en spesiell takk til Sebastian som ofret sveisen sin for lederunderholdningen.

Lørdag hadde vi vår siste fotballøkt hvor vi kjørte konkurranse hele treningen. Vinneren ble Emmeline Berntsen! Kvelden ble avsluttet med at lederne måtte steppe up gamet med underholdningen sin, og de kjørte en Kåffa-rapp om alle spillerne og hyttene de bodde på.

Søndag spiste vi frokost og satte oss på bussen tilbake til Barcelona flyplass.

Takk for en helt strålende tur til alle 45 stk!