INNKALLING TIL EKSTRAORDINÆRT ÅRSMØTE
Det innkalles med dette til ekstraordinært årsmøte i KFUM-kameratene Oslo 18.mai kl. 20.00 - DIGITAL GJENNOMFØRING!
Saksliste:
- Åpning ved styrets leder Per Øyvind Olsen
- Godkjenning av stemmeberettigede
- Godkjenning av innkalling og saksliste
- Valg av ordstyrer og referent, samt 2 til å signere protokoll
- Rehabilitering av Ekeberg kunstgress 1, og godkjenning av finansieringsplan.
Saksbakgrunn (pkt. 5)
Det har vist seg at grunnarbeid på Ekeberg Kunstgress 1 har vært for dårlig, og denne banen må utbedres. Banen har vært finansiert av kommunen, og som også har hatt ansvaret for grunnarbeidet. En slik utbedring ligger ikke inne i kommunens budsjett eller prioriteringer i nærmeste fremtid.
KFUM-kameratene har disponert banen på vinterstid. Klubben har nå nylig fått til en langsiktig avtale om drift av banen, og ønsker nå å utbedre banen så raskt som mulig (nytt grunnarbeid og nytt banedekke). Med tanke på den store aktiviteten vår er det viktig og ha gode trenings- og kampforhold, og med den forestående byggingen av KFUM Familiearena, er tilgang til gode baneflater særdeles viktig.
Styret har gjort et vedtak om å gjøre denne utbedringen så snart som mulig, og finansiere dette gjennom låneopptak i KFUM Eiendom AS (på samme måte som ved tidligere banebygginger/utbedringer). Ihht klubbens lov § 19 skal «disposisjoner av vesentlig betydning, ekstraordinær karakter eller betydelig omfang» vedtas av årsmøtet. Låneopptak som ikke er inkludert i tidligere vedtatte budsjett kan komme inn under denne bestemmelsen.
Mottatt anbud på utbedringen er på 6 millioner. Antatt levetid på nytt banedekke er ca 10 år, og endelig sluttregning for totalkostnaden antas å være lavere etter ulike støtteordninger og andre avregninger. Det er ikke forventet at denne utbedringen vil øke kostnadene for klubbens medlemmer eller brukerne av banen.
Forslag til vedtak:
Styret i KFUM-kameratene gis fullmakt til å oppta et lån på inntil 6 millioner kroner i KFUM Eiendom AS til rehabilitering av Ekeberg Kunstgress 1.
Gjennomføringen av møtet vil foregå digital på Teams.
Link til møtet sendes ut til påmeldte deltakere senest 1 time før oppstart, altså kl. 19:00
Vi vil ha påmelding til møtet. Påmelding må sendes innen 18.mai kl.15:00 på mail:
[email protected]
Vennlig hilsen
Styret